پريسا منوچهري کاشاني، بانوي معمار ايراني برگزيده AMP شامگاه دوشنبه 14 اکتبر در مراسمي باشکوه در حضور دست‌کم 300 معمار برجسته بين‌المللي در موزه معتبر گوگنهايم در شهر بيلبائو جايزه مي‌گيرد. سه برنده برتر امسال از بين هزاران اثر از 60 کشور انتخاب شده‌اند و برندگان سال آينده تبليغ گسترده جهاني مي‌گيرند.

موسسه معماري AMP که از معتبرترين جوايز معماري جهان است، چندي پيش اعلام کرده‌ بود برندگان امسال در زمره خلاق‌ترين و الهام‌بخش‌ترين پروژه‌هاي معماري سراسر جهان هستند. اين نخستين‌بار است که يک پروژه مرمت خانه تاريخي در ايران موفق به بردن جايزه بين‌المللي A+Award سال 2019 در بخش معماري و مرمت شده است.


جايزه Architecture MasterPrize سال 2007 به همت گروه فرماني راه‌اندازي شد. ماموريت اين انجمن قدرداني از طراحي معماري باکيفيت در سراسر جهان، تجليل از خلاقيت و نوآوري در زمينه‌هاي معماري، معماري مناظر و طراحي داخلي است.

پريسا منوچهري کاشاني هنرمند معمار ايراني پيش از اين نيز برنده بخش معماري و مرمت جايزه بين‌المللي A+Award سال 1920 شده است. او اين جايزه را براي پروژه مرمت خانه تاريخي‌ سعادت در کاشان از طرف اين موسسه به دست آورد.